Brugervejledning – Kiwi Lønbudget 2.0

Lønbudget 2.0 for Kiwi baserer sig på EPOS lønlister og findes som to rapporter - en standard rapport med de samme felter som lønlisten, samt en detaljerapport hvor de enkelte dele er splittet op mere detaljeret op. Budgetsummen for den enkelte dag findes også i ugeskemaet. Udregningerne er væsentligt ændret i forhold til tidligere og lønsummerne fra de tidligere rapporter kan derfor ikke direkte sammenlignes med de nye budgetter.

 

Lønbudget Rapporterne

 

Rapporterne kan tilgås via Staff under fanen "Lønbudget" såfremt din bruger har lønrettigheder.

 

Til rapporten vælger man:

 

Gruppe

Her vælges butikken, distriktet, eller regionen der skal laves en rapport for.

Lønperiode

Vælg periode fra listen. Hvis der ønskes andre perioder end en lønperiode skal man her vælge "Eget valg" fra listen og derefter angive datoer under.

Cache

Når denne er slået til vil den gemme og bruge udregninger der kan være op til to timer gamle. Dette er en fordel hvis man f.eks. først laver en standard rapport og så bagefter laver en detaljerapport på samme periode idet denne så vil komme frem med det samme.

Rapporttype

Standard – Har samme kolonner som EPOS lønliste, og indeholder derudover samme nøgletal som den tidligere rapport.

Løndetaljer – Viser udregningerne mere detaljeret og har flere kolonner med. Udregningen er identisk med standard rapporten.

Destination

Herunder – Danner rapporten med det samme og viser den på siden.

Server og E-mail – Danner rapporten i baggrunden og sender resultatet på en angivet email. Dette kan være nødvendigt hvis man har valgt en meget stor periode og/eller en meget stor gruppe (distrikt/region). Brug denne hvis du oplever problemer med "Herunder".

 

Standard rapport

 

Detalje rapport

 

Hvis din bruger er oprettet som webadministrator og har adgang til StaffWeb, vil du også kunne tilgå lønbudgettet via staffweb.dk uden at skulle bruge Staff. Dette vælges under menuen Afdeling -> Brugere.

 

 

Lønbudget i ugeskemaet

 

Budgetsummen kan opgøres på dagsniveau og vises i Staff i sumrækken under ugeskemaerne. For at få den frem skal man dog vælge løndata til i menulinjen via den knap der er markeret med gult her:

 

Så fremgår de herunder i ugeskemaet:

 

 

Rapport felter

 

Feltnavn

Indhold

Antal timer

Timelønnede:  Det antal timer der reelt er arbejdet i perioden. Lønbærende fravær er også inkluderet i perioden.

 

Månedslønnede: Det antal timer man ifølge sin ansættelsesnorm skal oppebære i perioden.

Løn

Timelønnede: Antal timer x Rå timeløn

 

Månedslønnede: Månedsløn. Ved brudte ansættelser tages kun den del af perioden medarbejderen har været ansat.

Tillæg

Forskudttidstillæg +

Anciennitetstillæg +

Nøgletillæg / Timelønstillæg +

Udbetalt overarbejde

Ferie

Optjent ferie: "% angivelse i Staff"

- Afholdt ferie: Antal feriedage/feriepulje for medarbejderen.

- Fratræning i optjent ferie under afholdelse af ferie.

SH og Fritvalg

Samlede %-tillæg angivet under "Andre % tillæg" i Staff.

Firmapension

Faste ATP tillæg +

Pensions%  (hvis angivet i Staff)

Total

Er summen af ovenstående kolonner

 

 

 

Spørgsmål vedrørende indhold og tal stilles til Kiwi Lønkontor.

 

Spørgsmål vedrørende teknikken stilles til EG Retail.