Lønbudget 2.0 for Kiwi baserer sig på EPOS lønlister og findes som to rapporter - en standard rapport med de samme felter som lønlisten, samt en detaljerapport hvor de enkelte dele er splittet op mere detaljeret op. Budgetsummen for den enkelte dag findes også i ugeskemaet. Udregningerne er væsentligt ændret i forhold til tidligere og lønsummerne fra de tidligere rapporter kan derfor ikke direkte sammenlignes med de nye budgetter.
Lønbudget Rapporterne
Rapporterne kan tilgås via Staff under fanen "Lønbudget" såfremt din bruger har lønrettigheder.
Til rapporten vælger man:
Gruppe |
Her vælges butikken, distriktet, eller regionen der
skal laves en rapport for. |
Lønperiode |
Vælg periode fra listen. Hvis der ønskes andre perioder
end en lønperiode skal man her vælge "Eget valg" fra listen og
derefter angive datoer under. |
Cache |
Når denne er slået til vil den gemme og bruge
udregninger der kan være op til to timer gamle. Dette er en fordel hvis man
f.eks. først laver en standard rapport og så bagefter laver en detaljerapport
på samme periode idet denne så vil komme frem med det samme. |
Rapporttype |
Standard – Har samme kolonner som EPOS lønliste, og
indeholder derudover samme nøgletal som den tidligere rapport. Løndetaljer – Viser udregningerne mere detaljeret og
har flere kolonner med. Udregningen er identisk med standard rapporten. |
Destination |
Herunder – Danner rapporten med det samme og viser
den på siden. Server og E-mail – Danner rapporten i baggrunden og
sender resultatet på en angivet email. Dette kan
være nødvendigt hvis man har valgt en meget stor periode og/eller en meget
stor gruppe (distrikt/region). Brug denne hvis du oplever problemer med
"Herunder". |
Standard rapport
Detalje rapport
Hvis din bruger er oprettet som webadministrator og har adgang til StaffWeb, vil du også kunne tilgå lønbudgettet via staffweb.dk uden at skulle bruge Staff. Dette vælges under menuen Afdeling -> Brugere.
Lønbudget i ugeskemaet
Budgetsummen kan opgøres på dagsniveau og vises i Staff i sumrækken under ugeskemaerne. For at få den frem skal man dog vælge løndata til i menulinjen via den knap der er markeret med gult her:
Så fremgår de herunder i ugeskemaet:
Rapport felter
Feltnavn |
Indhold |
Antal timer |
Timelønnede: Det antal timer der reelt er arbejdet i
perioden. Lønbærende fravær er også inkluderet i perioden. Månedslønnede: Det
antal timer man ifølge sin ansættelsesnorm skal oppebære i perioden. |
Løn |
Timelønnede: Antal timer x Rå timeløn Månedslønnede: Månedsløn. Ved brudte ansættelser tages kun den del af perioden medarbejderen har været ansat. |
Tillæg |
Forskudttidstillæg + Anciennitetstillæg + Nøgletillæg / Timelønstillæg + Udbetalt overarbejde |
Ferie |
Optjent ferie: "% angivelse i Staff" - Afholdt ferie: Antal feriedage/feriepulje for medarbejderen. - Fratræning i optjent ferie under afholdelse af ferie. |
SH og Fritvalg |
Samlede %-tillæg angivet under "Andre % tillæg" i Staff. |
Firmapension |
Faste ATP tillæg + Pensions% (hvis angivet i Staff) |
Total |
Er summen af ovenstående kolonner |
Spørgsmål vedrørende indhold og tal stilles til Kiwi Lønkontor.
Spørgsmål vedrørende teknikken stilles til EG Retail.